Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 15 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Návrh souborů a metodik v pracovních činnostech pro žáky základních škol v oblasti ručního obrábění kovů
AMBROŽOVÁ, Anna
Cílem diplomové práce je navrhnout takové výrobky v technické výchově pro základní školy v oblasti ručního obrábění kovu, aby žáci poznali různé metodické postupy a výrobek měl pro ně nějaký význam a zároveň je jeho výroba bavila. V teoretické části jsem se věnovala vzdělávací oblasti Člověk a svět práce, dále vzdělávacímu programu práce s technickým materiálem na základní škole. Do své práce jsem zahrnula základní informace o kovech a jejich vlastnostech. Nedílnou součástí teoretické části je bezpečnost a hygiena práce ve školní dílně. Dále čtení výkresů a metody ručního obrábění kovů. Tato část je vypracována pomocí odborné literatury. Do praktické části jsem vybrala 5 výrobků, které jsem popsala a sama si je zkusila vyrobit. Dále jsem v praktické části vytvořila dotazníky, kde jsem navázala na tyto výrobky a rozeslala je žákům i pedagogům. Jeden dotazník je určený pro žáky Základní školy Malá Strana, Týn nad Vltavou. Zde 62 respondentů odpovědělo na 10 otázek. Druhý dotazník je věnován pedagogům, kteří učí na jihočeských základních školách, kde mi odpovídali na 12 otázek.
Žákyně s Downovým syndromem ve výuce pracovních činností v běžné základní škole
Kabylová, Libuše ; Linková, Marie (vedoucí práce) ; Blažková, Veronika (oponent)
NÁZEV: Žákyně s Downovým syndromem ve výuce pracovních činností v běžné ZŠ AUTOR: Bc. Libuše Kabylová KATEDRA (ÚSTAV) Katedra pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Marie Linková, PhD. ABSTRAKT: Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část vysvětluje pojmy Downův syndrom, mentální retardace, jejich souvislost, dále pojmy integrace a inkluze. Jsou zde podány také informace o příčinách vzniku Downova syndromu, o typických fyzických rysech těchto jedinců, možných doprovodných zdravotních komplikacích, dotýká se také chování dětí s tímto postižením, jejich vývoji a možnostech výchovy či vzdělávání. Druhá kapitola této části charakterizuje s pomocí rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání výuku předmětu pracovní činnosti na 2. stupni. Praktická část podává informace o základní škole, na které bylo společné vzdělávání uskutečněno, dále poskytuje informaci o konkrétních vzdělávacích programech na této škole s přihlédnutím k vyučovacímu předmětu pracovní činnosti. Poté následuje vlastní šetření a rozbor vyučovacích hodin. Metodologicky je práce řešena pozorováním a rozhovory. Práce je ukončena závěrečným shrnutím a zhodnocením. Všechny fotografie jsou použity se souhlasem zákonného zástupce žákyně. KLÍČOVÁ SLOVA: vzdělávání, škola, Downův syndrom, pracovní činnosti, inkluzivní výuka
Specifika výuky předmětu Praktické činnosti na málotřídní škole
DRAŽANOVÁ, Dana
Diplomová práce s názvem Specifika výuky Pracovních činností na málotřídní škole je zaměřena na vytvoření několika výukových námětů pro předmět Praktické činnosti na málotřídní škole s důrazem na diferenciaci náročnosti činností pro jednotlivé ročníky. V teoretické části jsou obsaženy poznatky o úrovni myšlení u žáků primární školy a jejich schopnostech učit se. Dále se práce zabývá podstatou konstruktivismu, ze kterého vzdělávací oblast Člověk a svět práce vychází především, obsahem této vzdělávací oblasti a jejími cíli. Další kapitolu tvoří charakteristika předmětu Pracovní činnosti a pojmu technická gramotnost, jež spolu úzce souvisí. V poslední kapitole jsou zmíněny alternativní rysy málotřídní školy, pro kterou jsou zpracované činnosti navrženy. V praktické části je uvedeno pět výukových námětů s činnostmi diferencovanými podle jednotlivých ročníků málotřídní školy v rozsahu 3. 5. třídy a u čtyř jejich provedení. Praktickou část uzavírají odpovědi na několik otázek zjišťujících názory učitelek ze dvou jihočeských málotřídních škol na realizované hodiny.
Výuková podpora pro učitele Praktických činností na 1. stupni ZŠ
KOHOUTOVÁ, Eva
Diplomová práce se zaměřuje na učitele Pracovních činností a slouží jako praktická podpora. V práci jsou rozepsány důležité kapitoly Rámcového vzdělávacího programu, které souvisí s tímto tématem. V další části rozvijí pohled na tvořivost ať z pohledu žáka nebo učitele. Poslední částí teoretické části je vhled do badatelsky orientované výuky. V praktické části je vybráno deset výukových námětů, z nichž je pět námětů odučených v praxi a k těmto pěti námětů bylo vytvořeno pět video návodů. Odučené náměty byly otestovány a následně vyhodnocena jejich vhodnost.
Využití přírodních materiálů pro praktické činnosti v základní škole speciální
Pešková, Tereza ; Vodáková, Jitka (vedoucí práce) ; Vaňková, Petra (oponent)
5 NÁZEV: Využití přírodních materiálů pro praktické činnosti v základní škole speciální AUTOR: Tereza Pešková KATEDRA: Katedra informačních technologií a technické výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: Doc. Ing. Jitka Vodáková CSc. ABSTRAKT Cílem bakalářské práce je ověřit si účinnost speciálně vytvořeného programu činností s přírodními materiály na rozvoj osobnosti žáků s autismem. Teoretická část popisuje specifika žáků navštěvujících základní školu speciální a jejich diagnózy, tedy mentální retardaci, kombinované postižení a zvláště pak autismus. Dále představuje přírodní materiály: jejich druhy, zpracování, zařazení prací s přírodním materiálem v Rámcovém a Školním vzdělávacím programu a zmiňuje bezpečnost při práci s přírodninami. Praktická část popisuje výzkumné šetření. Hlavní metodou bylo přímé pozorování 4 žáků s autismem při práci s přírodninami. Hodnocení kontrolních testů a výsledky 6 měsíční práce potvrdily účinnost programu. V kazuistikách žáků popisuji, v jakých oblastech činnosti s přírodninami byly přínosem. KLÍČOVÁ SLOVA Mentální retardace, autismus, porucha autistického spektra, kombinované postižení, pervazivní vývojové poruchy, triáda postižení, strukturované učení, Rámcový vzdělávací program, Školní vzdělávací program, pracovní činnosti, výtvarná výchova, jemná motorika, smyslové vnímání, komunikace,...
Pracovní činnosti jako prostředek multikulturní výchovy
Kuglerová, Radka ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Marádová, Eva (oponent)
Diplomová práce mapuje situaci průřezového tématu multikulturní výchovy na 2. stupni základních škol. Zabývá se obsahem, metodami a didaktickými prostředky využívanými k dosahování cílů multikulturní výchovy ve výuce. Na základě zjištěných údajů z dotazníkového šetření pedagogů 2. stupně ZŠ nabízí návrh projektu 5 vyučovacích hodin přípravy pokrmů s multikulturní tématikou pro 7. ročník ZŠ.
Využití pracovních činností v procesu sociální integrace dospělých s mentálním postižením.
SVITÁKOVÁ, Iveta
V rámci své bakalářské práce jsem se věnovala využití pracovních činností v procesu sociální integrace dospělých s mentálním postižením, přičemž cílem bylo vytvořit, zrealizovat a vyhodnotit pravidelnou pracovní činnost určenou specifické skupině dospělých s mentálním postižením a zaměřenou primárně na rozvoj sociální integrace. Text práce je strukturován do šesti kapitol. V první z nich jsem se zaměřila na vymezení mentálního postižení, charakteristiku dospělosti jako důležitého vývojového období v životě člověka a na dospělost jedinců s mentálním postižením s cílem nalézt a pojmenovat specifika, která byla třeba při práci s touto cílovou skupinou zohlednit. V následující části jsem se věnovala sociální integraci, jejím determinantům a prostředí, ve kterém se uskutečňuje. Na získané výstupy jsem navázala ve třetí kapitole, v níž jsem se zaměřila na klíčové kompetence, z nichž jsou pro sociální integraci nezbytným podkladem zejména sociální, personální a komunikativní kompetence. Cílený rozvoj těchto kompetencí lze realizovat prostřednictvím edukační činnosti, která však musí respektovat specifika účastníků a dobrovolnost účasti. Oba tyto předpoklady lze naplňovat v rámci zájmového vzdělávání s využitím adekvátních pedagogických metod. Na tyto oblasti jsem proto zacílila svou pozornost v závěru kapitoly. Kapitola čtvrtá je věnována práci a pracovním činnostem, konkrétně vymezení pojmů, jejich charakteristice, významu a roli pracovních činností v životě člověka, respektive člověka s mentálním postižením. Na základě všech získaných teoretických poznatků a s využitím dosavadních zkušeností s cílovou skupinou jsem v páté kapitole navrhnula specifický vzdělávací program založený na pracovních činnostech a zaměřený na rozvoj vybraných klíčových kompetencí. Do vzdělávacího programu se dobrovolně přihlásili čtyři účastníci, přičemž jsem se rozhodla sledovat rozvoj kompetencí jen tří účastníků z důvodu, že jeden účastník docházel velmi nepravidelně. Program byl realizován třikrát týdně, vždy 2,5 hodiny po dobu sedmi měsíců (od října 2015 do května 2016) v prostorách vzdělávacího centra Mo-zai-ka. Na počátku realizace vytvořeného vzdělávacího programu účastníci souhlasili s tím, že budeme dodržovat a rozvíjet správné návyky potřebné pro dobré vzájemné vztahy ve skupině a výsledky pracovní činnosti. Na základě individuálních charakteristik účastníků jsem připravovala pracovní činnosti, které měly přispět také k rozvoji sociálních a personálních a komunikativních kompetencí. Ty jsem průběžně sledovala a zaznamenávala. Během realizace programu jsem kladla důraz na opakování, trpělivé jednání s účastníky a vytvoření přátelské atmosféry. Po ukončení vzdělávacího programu jsem rozvoj kompetencí u tří vybraných účastníků vyhodnotila. Na základě toho jsem dospěla k závěru, že k největší změně došlo v komunikativních kompetencích. Posun jsem zaznamenala i v sociálních a personálních kompetencích, zde se však výsledky u jednotlivých účastníků značně lišily. Přesto se domnívám, že cíl práce byl splněn. Uvedené výsledky ukazují, že vzdělávání ve volném čase založené na pracovních činnostech může vést k rozvoji sociálních, personálních a komunikativních kompetencí, které jsou pro dospělé s mentálním postižením nezbytné v procesu sociální integrace. Tato bakalářská práce může být zajímavým zdrojem inspirace pro realizaci obdobných programů zacílených na sociální integraci osob s mentálním postižením.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 15 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.